събота, 27 февруари 2010 г.

Cardio Pilates& Pilates Bootcamp

Ако преди няколко години думата Пилатес беше непозната за много спортуващи, то това вече не е така. Благодарение на своята достъпност и полезност днес Пилатес е задължителен "асортимент" в графика на всяка спортна зала. Като всеки масов(групов) спорт Пилатес търпи развитие.
Методът Пилатес е еднакво популярен както сред жените, така и сред мъжете, и децата.Може да се каже, че Пилатес няма пол за разлика от Аеробика, която продължава да бъде предпочитана предимно от нежната половина на Планетата. Да, методът Пилатес търпи бързо развитие и жъне популярност, благодарение на ползите и ефекта, които получават от него хората - гъвкавост на тялото, мускулен тонус, антистрес терапия, изправена стойка, самоконтрол. Чрез малко повторения и най-разнообразни позиции, и повече фантазия от страна на инструктора тези, които практикуват Пилатес често успяват да подобрят формата на тялото си без да се преуморяват и без да губят интерес.
Класическият Пилатес, за който сме говорили и преди е с бавно темпо и пълен контрол върху движението. Ново течение е Кардио Пилатес, който е по-динамичен и предлага вариации на упражненията от стоеж в различни комбинации. Предлагам ви видео Кардио Пилатес с Мери Уинзор:

Друга новост е Pilates Bootcamp за най-динамичните натури:


Повече за историята, принципите на метода Пилатес и ползите от него можете да прочетете в статията  Пилатес I част .

неделя, 21 февруари 2010 г.

BODY& MIND ТРЕНИРОВКИ

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

STRETCHING - комплекс от упражнения за разтягане и разпускане.Намалява стреса. Развива гъвкавост и еластичност на мускулите и ставите. Подходящ за начинаещи и напреднали.
Малко хора отделят внимание и изпълняват отделна стречинг програма. Гъвкавостта на мускулите при всеки е различна. Обикновено жените са с по-еластични мускули от мъжете. С възрастта гъвкавостта на мускула се влошава, затова е важно да се прави стречинг редовно.

Ефекти от стречинга:

  • Стречингът предпазва от контузии, той подпомага оросяването на мускула с кръв и кислород (помага за разгряването на мускула)

  • Удължава мускулите като по този начин ги прави да не изглеждат "напомпани", а напротив - елегантни и женствени.

  • Дава еластичност на сухожилията

  • Намалява напрежението в мускула и ставите като по този начин отпуска тялото

  • Подобрява координацията и увеличава диапазона на действие на мускулите.

  • Предпазва от травми - мускулни растежения, навяхвания и разкъсвания.

  • Създава собствено съзнание на мускула и помага за по-добрата концентрация и връзка между мускул и нервна система.

  • Подобрява възстановяването при контузия или претрениране.

PILATES - специален комплекс от силови, ниско интензивни упражнения за преодоляване на мускулния дисбаланс. Тренира гъвкавост и ловкост. Редовните занятия по системата PILATES оформят хармонично тяло, подобряват контрола върху тялото, облекчават болките в гърба, подобряват съня. Подходяща за начинаещи и напреднали.

 
 

YOGA ASHTANGA - тренировка, която е пригодена за постигане на хармония между тялото и духа. Динамичното преминаване в различни АСАНИ ще Ви помогне да развиете сила, гъвкавост и контрол върху тялото. Намалява стреса.Подходяща за начинаещи и напреднали.


YOGA CLASSIC- практиката включва физически и дихателни упражнения, релаксация и медитация. Чрез тези техники можете да постигнете добро здраве, спокойствие и повишени умствени възможности. Йога- програмата ще Ви помогне да се научите да живеете в хармония със себе си и с природата. Подходяща за начинаещи и напреднали.  
 
PORT DE BRAS - оригинална програма от упражнения вдъхновени от класическия балет, пластиката и силовите упражнения. Съчетава танца с упражнения за баланс, развива гъвкавост, координация, сила. Хореографията плавно преминава от едно движение в друго. Спокойната Chill Out музика, допринася за атмосфера на релаксация.


TAI CHI - вдъхновени от съвършените движения на жерава, упражненията Тай-чи укрепват и лекуват тялото и душата и наподобяват красив екзотичен танц.Корените на Тай-чи трябва да се търсят хилядолетия назад в Древен Китай,където хората вярвали, че физическото равновесие е ключът към душевното. Основният стил е „Чен" и от XV век се практикува в манастирите на Шаолин. През 80-те години на XX век навлиза и в западния свят, като в момента е на второ място по популярност в САЩ след йогата.По своята същност Тай-чи е вид бойно изкуство за самоотбрана, тясно свързано с медитацията. Но за разлика от другите източни бойни изкуства, основния му принцип е спокойствието, а не грубата сила и агресията. С Тай-чи могат да се занимават и възрастни, и деца. В някои европейски държави като Франция и Белгия се използва от много психотерапевти, които твърдят, че има изключително благоприятен ефект върху различни психични заболявания.

събота, 6 февруари 2010 г.

АЙЕНГАР ЙОГА

Движението на тялото дава живот на духа!
Системата на Айенгар, наричана „Айенгар-йога", е доказана и всекидневно доказва своята ефикасност от близо 40 години насам в практиката на милиони хора по цял свят, включително и у нас.
Айенгар видео от 1938г. - 1, 2
Айенгар видео от 1976г.- 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9.
Айенгар видео мастер клас - 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9.
Беллур Кришнамачар Сундарараджа Айенгар(Б. К. С. Айенгар) е роден на 14.XII.1918 г. в Индия. Има изключително тежко детство - по рождение болнав, при това и недохранен поради бедността на семейството си, той по чудо оцелява. За да подобри здравето си, започва да практикува хатха йога на 16-годишна възраст под ръководството на знаменития гуру Шри Тхирумулар Кришнамачаря. През 1937 г. сам започва да преподава, през 1952 г. има шанса да стане учител по Йога на цигуларя Иехуди Менухин, който проправя пътя му в западния свят. След публикуването на “Светлина върху Йога” през 1966 г. Б. К. С. Айенгар постепенно се утвърждава като най-популярния и най-авторитетния съвременен учител по Йога в западния свят. До това положение той достига благодарение на личните си качества и усилия, на упоритостта и трудолюбието си - и днес той практикува по десет часа на ден и на 85 години изпълнява асаните също толкова добре, колкото и преди 40 години, което го превръща в жив и неопровержим пример за реалните възможности на реално практикуваната Йога.
Системата на Айенгар е подходяща за напреднали. Ако все пак решите да опитате, не се отчайвайте  при по-сложните асани.Не е задължително да се насилвате да правите нещо, за което тялото ви все още не е готово. В крайна сметка никой не станал по-добър от учителя си, така че снимките по-долу са един пожелателен вариант.
*Внимание! В случай, че сте  начинаещ по-добре започнете с достъпните за всеки комплекси, за които сме говорили и преди.
За ползите от йога и йогийският начин на хранене можете да прочетете тук: 1, 2, 3.
Не забравяйте да напишете своя коментар по темата!