вторник, 20 април 2010 г.

SPORT &DEPRESSION

Физически упражнения срещу депресия



Статистическите данни сочат, че много хора страдат от различни видове депресия и ползват антидепресанти, за да си помогнат. Може би има много по-добър начин за борба с тава все по-разпростиращо се съвременно заболяване.

Американски учени чрез множество експерименти са установили, че 30 минути физически упражнения ежедневно могат да понижат риска от депресивни състояния. Техните изводи са, че хора, които се занимават с гимнастика, пилатес, фитнес и други спортове по половин час на ден, са 2 пъти по-малко застрашени, отколкото тези, които не спортуват. Спортуващите са и по-малко раздразнителни и агресивни.





25-30 минути интензивни тренировки подобряват цялостното състояние на организма и го зареждат с енергия, а когато упражненията са съчетани и със здравословно хранене, човек може да е много по-работоспособен и жизнен.


Според учените натоварване от 30 минути засилва имунитета, намалява риска от заболявания като остеопороза, диабет, прави организма по-неподатлив към вирусни инфекции.



*По материали на: www.home-bodybuilder.com

понеделник, 5 април 2010 г.

Aqua Aerobic


На пръв поглед изглежда много сложно. Хем, трябва да плувате хем да правите разни неща с ръце и крака. Е, не е точно така! Специалната екипировка от надуваеми възглавнички и дунапренени ленти прави заниманието лесно, забавно и тонизиращо. Ако ви боли гърба от фитнес, значи сте за аква аеробика!
Аква aеробиката или водната аеробика е комбинация от ритмични движения и танцувални стъпки изпълнявани във вода, на фона на музика. Тя е подходяща както за плувци, така и за хора, които не могат да плуват тъй като се изпълнява във вода до нивото на гърдите. Продължителността на часа е между 45 и 60 минути.
Както при всяко друго аеробно занимание Аква аеробиката спомага за укрепване на сърцето и увеличава на количеството кислород достигащо до мускулите. Плътността на водата допълнително увеличава натоварването, като по този начин спомага за тонизиране на мускулатурата на цялото тяло. От друга страна, тя осигурява и допълнителна подкрепа на тялото и така предпазва от травми.
Естественият резултат от редовното занимание с Aква аеробика е изчистване на телесните мазнини и намаляване на теглото, като се изгарят средно по 450-700 калории при едночасово занимание.
За сравнение при 30 минути ходене се изгарят средно 135 калории, за същото занимание във вода се изразходват 264 калории.
При Аква аеробика 85-90% от теглото на индивида се поема от водата като по този начин ставите са подложени на по-малко стрес от колкото при подобни натоварвания изпълнявани при аеробика „на сухо" това прави Aква аеробиката подходящи и за хора страдащи от артрит, болки в кръста и наднормено тегло, както и прекарали сърдечен удар.
Аква аеробиката се препоръчва от Американската асоциация за здраве и здравно възстановяване чрез спорт, като отлично преходно занимание както в периоди на рехабилитация, така и след възтановяване на индивидите в след оперативни лечения.
И в заключение: Американският Колеж по Спортна Медицина (American College of Sports Medicine) препоръчва аеробни занимания от 3 до 5 пъти седмично, с продължителност от 20 до 60мин. и интензивност от 60 до 90% от мах сърдечен ритъм (мах сърдечен ритъм = 220- години).
И в заключение: Аква аеробиката е нежна за ставите и енергоразходваща. Комбинацията е страхотна както за по-възрастните любители на спорта, така и за хора с наднормено тегло (затлъстяване втора и трета степен). В България това аеробно удоволствие  може да се изпитва основно по Черноморието и в големите градове и СПА центрове. Причината курсовете по аква аеробика да са кът се състои в това, че се провеждат в басейни с дълбочина 1.30-1.70 метра. Това все още е скъпа услуга и се предлага в луксозни фитнес и рехабилитационни комплекси.
Използвани са материали от www.bb-team.org.