събота, 28 август 2010 г.

Знаете ли какво е "Здравей здраве"?

Наскоро се запознах с двама много приятни амбициозни хора - Мирела и Антон Партинови – хореограф и треньор по бойни изкуства. Тяхната мисия в живота е да популяризират бойните изкуства и танците като средство за подобряване на физическото и емоционално състояние на човека. Тяхната идея много ми допадна и искам да ви разкажа за това.
С течение на времето стигнали до  извода, че само движение не стига, за да бъдем здрави.Важни са и останалите компоненти, зависещи от човека - храна, въздух, вода, околна среда, начин на живот. По отношение на здравето човек има две възможности: да управлява разумно и целенасочено този свой най-важен ресурс, или „да се пусне по течението”.
Тези от вас, които са избрали първия път, могат спокойно да продължат да четат, а останалите, просто да сменят блога:)
Мрежата за здравословен начин на живот ЗДРАВЕЙ ЗДРАВЕ е място в реалното и виртуалното пространство, където човек може да получи съвети и информация за спорт, здравни съвети, козметика, хранене, майчинство, психология  и много други, а също и едно място където  да се възползва от стоки и услуги в областта на здравословния и хармоничен начин на живот. В момента Мирела и Антон са в процес на изграждане на мрежата и обединяват съмишленици около мрежата за здравословен начин на живот ЗДРАВЕЙ ЗДРАВЕ.
Започва набирането на членове и партньори от областта на гр.Бургас.
Ако вие сте спортен клуб или магазин за спортна екипировка, салон за здравословни и СПА процедури, масажно студио, студио за алтернативна медицина, расторант за здравословно хранене, туристическа агенция за отдих и почивки, магазин за диетични храни, представител на натурална козметика или пък сте специалист в област, свързана със здравето, станете  партньор на мрежата ЗДРАВЕЙ ЗДРАВЕ. Чрез мрежата до вас ще достигнат много хора, които имат нужда от Вашата помощ или услуга.
Ако пък искате да се възползвате от отстъпки и намаления на услуги и покупки, свързани с вашият здравословен начин на живот, станете член на мрежата ЗДРАВЕЙ ЗДРАВЕ.
За въпроси по темата, можете да се свържете с мен на тел. 0889 618 108.

Нашият първи  партньор от град Бургас е спортен клуб ИЛИАНА, в който членовете на ЗДРАВЕЙ ЗДРАВЕ получават Бонус - при първо посещение в студиото - една безплатна тренировка. При всяка закупена карта, една допълнителна тренировка бонус.


Ако искате разгледайте и сайта: http://zdravejzdrave.com/

неделя, 22 август 2010 г.

Не фитнесът, а ходенето осигурява дълголетие

Не е необходимо да стоите с часове във фитнес залата, за да бъдете във форма. Ежедневната разходка, пък било и по магазините, може да намали риска от преждевременна смърт с 20%, твърдят учени, цитирани от АСН.
Изследването им потвърждава, че не само усилените тренировки поддържат добра физическа форма. Дори умерената ежедневна активност като ходене или каране на колело оказват сериозно положително влияние върху здравето.
Дори само ходенето по магазините, или отвеждането на децата до училище, могат да удължат живота. Малки дози редовна лека до умерена активност може да имат доста сериозни положителни ефекти за здравето на човека, посочва авторът на изследването Джеймс Удкок от Лондонското училище по хигиена и тропическа медицина, цитиран от БГНЕС.
Изследването, осъществено в сътрудничество с изследователи от Кеймбриджкия университет и института Каролинска в Швеция и публикувано във в. "International Journal of Epidemiology", установило, че най-осезаемото положително влияние от разходката върху здравето се усещало при хората, които почти не извършвали физическа дейност.

12-тe продукта, които ни осигуряват всичко необходимо

Дори само няколко вида хранителни продукти са достатъчни да осигурят на човешкия организъм всички необходими му вещества. Тяхната редовна употреба помага за воденето на пълноценен и продължителен живот, смятат изследователи, цитирани от списание Prevention:

1. За да се снабдим с витамин С не е задължително да ядем кисели лимони. При хората, които изяждат по 1 ябълка дневно, шансовете да се разболеят от болестта на Алцхаймер са по-малки. Веществата, съдържащи се в ябълките, в частност куерцетинът(кверцетин,,Quercetin) според някои изследвания са способни да спират развитието на раковите клетки. Освен това куарцетинът притежава противовъзпалително действие и намалява вредата на т.нар. свободни радикали. Ябълките съдържат също витамини и микроелементи, повишаващи имунитета и подобряващи работата на сърдечно-съдовата система.

2. Който е загрижен за сърцето си, трябва да яде повече риба отколкото месо. Три рибни ястия седмично намаляват с 50% риска от инфаркт. Това се дължи на съдържащите се в рибата омега-
3-( 6-9 ) ненаситени мастни киселини, които оказват благоприятно въздействие на клетъчните мембрани. Статистиката показва, че японците и ескимосите, които редовно ядат риба, много по-рядко страдат от сърдечно-съдови заболявания.

3. Чесънът е незаменим при лечението на простудни заболявания. Неговата употреба намалява също риска от възникването на рак на стомаха и червата, подобрява работата на храносмилателната система. Друго важно свойство на чесъна е, че предпазва от заболявания на кръвоносните съдове, тъй като веществата в него ги “прочистват” и възпрепятстват тяхното запушване.

4. В ягодите се съдържа голямо количество витамин С. Освен това този вкусен плод съдържа желязо (което повишава имунитета), а някои от ефирните масла и оцветителните вещества на ягодите са способни да задържат образуването на особени ензими, провокиращи развитието на рак.

5. Бета-каротинът (витамин А) в морковите неутрализира свободните радикали, разрушаващи генетичната структура и провокиращи рак. Освен това той благоприятно въздейства на състоянието на кожата и очите. Не трябва да се забравя също, че бета-каротинът се разтваря най-добре в мазнини и затова салатата от моркови е добре да се подправя с растителни мазинини или сметана.

6. Лютивият пипер (чилито) подобрява обмяната на веществата и способства за отслабването. Капсаицинът, обуславящ лютивия вкус на пипера, способства за производството на стомашен сок и възпрепятства размножението на вредните бактерии в стомаха и червата.

7. Сладкият червен пипер също е полезен. Той съдържа не само витамин С, но и вещества, които дори в малки дози задържат развитието на рака и предпазват от сърдечно-съдови заболявания.

8. Бананите са най-засищащият и богат на въглехидрати плод. В тях се съдържат различни баластни вещества, които възпрепятстват бързото постъпване на захар в кръвта. А количеството на съдържащия се в един банан магнезий е 1/6 от денонощната потребност на организма.

9. Почти чудодейните свойства на зеления чай са обусловени от съдържанието на катехин(Catechin ). Това биоактивно вещество възпрепятства развитието на атеросклерозата и предпазва от рак на простатата. Зеленият чай е подходящ и за отслабване - за изгарянето на мазнините е необходимо да се изпиват ежедневно 4 чаши.

10. Соята съдържа много лецитин и витамини от групата В, които засилват мозъччната дейност и укрепват нервната система. Соята е известна като незаменим източник на белтъчини, способни да заменят животинските.

11. Млякото не напразно се отнася към основните хранителни продукти. В него се съдържат ценни белтъчини, лесно усвояеми мазнини и полезната разновидност на захарта - лактоза. То е богата и на калций, който помага за възпрепятстване на остеопорозата, за правилната работа на мускулната система и за функционирането на нервните клетки.

12. Някои натурални вещества могат да влязат дори в ролята на лекарства. Например сокът от вишна помага при мускулната болка след физическо натоварване. Препоръчителната доза е чаша сок от вишни или 45 броя плодове. Специалистите смятат, че ефектът на вишневия сок се дължи на съдържащите се в него антиоксиданти и вещества, притежаващи противовъзпалително действие.

http://zaedno.de/forums