неделя, 26 декември 2010 г.

Методът Табата




Табата е името на японския изследовател Др. Изуми Табата от Националния институт по фитнес и спорт в Токио, който през 1996 год. е открил любопитен начин да увеличи анаеробната и аеробната криви едновременно. Това е една от тези странни тренировъчни програми, които пасват за различни дисциплини: отлична е за велосипедисти, ски – спускачи, щангисти, или хора, които просто искат да горят мазнини.
Методът е много прост и много труден за трениращия. Обикновено спортистите го пробват веднъж, потвърждават безспорните му предимства, и се заричат да не го споменават никога вече. За какво става дума?

Вземете едно упражнение, и го изпълнете по следния начин:
1. За двайсет секунди направете колкото може повече повторения.
2. Починете десет секунди
3. Повторете още седем пъти.
Това е! Готови сте за четири минути!
Осем серии от колкото може повече повторения, последвани от кратка десетсекундна почивка – просто и ефективно. Целта ни не е осем серии по осем повторения, макар че резултатът може и да е такъв. Целим колкото може повече повторения в рамките на 20 секунди, последвани от 10 секунди почивка. Десет секунди са си точно десет секунди! Без хитруване!

Упражнения за Табата:

Трябва да си изберете упражнение, което да включва голяма група мускули.Най-подходящо упражнение е предния клек. Ако не можете да го изпълнявате правилно, Табата метода ще ви научи по-добре от стадо треньори. За четири минути се правят безпроблемно 64 до 70 повторения, което приучава нервната система много по-ефективно и от фитнес видео на Синди Кроуфорд.Можете да използвате и тежести.

Полезни съвети за Табата:

Трябва да виждате стенен часовник със секундна стрелка през четирите минути или използвайте Tабата таймер 1, Табата таймер 2, Табата таймер 3, Табата таймер 4(с музика) . Гледането на часовника ви помага да се фокусирате.
Подходящата музика също има значение: tabata music 1, tabata music 2, tabata music 3
Най-трудната част от тренировката е да бъдеш концентриран за четири минути.

240 Болезнени секунди:

Защо да правите тази тренировка? Табата е най-добрата тренировка за изгаряне на мазнини(поне така се твърди, а аз заочвам от днес). Нещо друго: Табата наистина приучава към концентрацията, която е необходима за да продължите отвъд боката и да постигнете целите си относно състав на тялото и спортни постижения.

Примерни тренировки в домашни условия:


:) Good luck!