сряда, 10 юни 2009 г.

КАЛАНЕТИКА - ГИМНАСТИКАТА НА ПРИНЦЕСИТЕ




Неслучайно казват, че че един час занимания с каланетика дава на организма толкова, колкото 7 часа занимания с класическа гимнастика или 24 часа аеробика. Наричат още каланетиката, гимнастика на принцесите, защото принцеса Даяна и други известни личности предпочитат тази толкова приятна гимнастика. Предварително искам да уточня, че изцяло ви разказвам за класическата каланетика на Калан Пинкни. В тази статия пропускам всички съвременни и "модерни" течения на каланетиката, които се доближават повече до нискодинамична аеробика, които събират лаври на гърба на класическата каланетика.
Класическата каланетика укрепва мускулите на тялото, без риск от травми.Тя включва елементи от йога, балет и лечебна гимнастика.Все по-често и все повече лекари препоръчват занимания с класическият комплекс на каланетиката на свои пациентки със ставни проблеми, гръбначни изкривявания, наднормено тегло, обездвижване. Много подходяща за хора щадящи коленните си стави, сухожилията и връзките.Не натоварва сърцето.Жените, занимаващи се с дълго време с каланетика, споделят, че тя успокоява нервната система и нормализира кръвното налягане.Упражненията са с малка амплитуда и голяма повторяемост(50-100 пъти).Всяка гимнастика крие известни рискове особнено за бременните жени.През първите три месеца на бременността не бива да се занимавате с каланетика, а след този период е добре да се консултирате с личният си лекар.
"...Упражненията въздействат на всичките ви мускули-тялото ви бързо ще стане стегнато, стройно и красиво, стойката ви ще се подобри и ще бъдете очаровани от новият прилив на енергия, който ще усетите.Ако спазвате диета, ще ви се струва, че смъквате двойно повече килограми, защото каланетиката стяга мускулатурата и ефекта е по-голям... Практикувайки редовно каланетика, не само фигурата ви ще се преобрази по забележителен начин, но и като се научите да контролирате тялото си, ще станете по-пъргави, ще се почувствате по-уверени и окрилени за нови дела. А чувството, че контролирате тялото си, ще ви помогне да преодолеете стреса"...казва Калан Пинкни.За да извлечете най-голяма полза тренирайте поне три пъти седмично, макар че е напълно безопасно да се занимавате с каланетика всеки ден, тъй като тези упражнения не причиняват физическо изтощение.
В класическата каланетика липсват резки и внезапни движения, подскоци, избягва се всякакъв натиск и допълнителни тежести. Разхлабването на мускулите е едно от първите неща, които трябва да се научите в началото.Отпускайки тялото си, вие активирате по-дълбоко разположените мускулни пластове. Не се напрягайте! Колкото повече се отпускате при изпълнение на упражненията, толкова по-лесно те ще ви се удават и ефекта ще е по-голям, тъй като мускулите ви няма да се изтощават. Контролирайте движенията си и ги изпълнявайте в "тройно забавено темпо". Ето как обяснява тройно забавеното темпо Калан Пинкни: ..."Представяйте си, че гледате забавен кадър от филм. Забавяйте движението все повече и повече. Движенията ви трябва да бъдат меки, плавни и деликатни.Не замахвайте рязко и не отскачайте, а се отнасяйте към тялото си с нужното уважение..."



И още няколко важни съвета преди да започнете:
  • Правете това, което можете.Никога не насилвайте тялото си.
  • Когато натоварвате по нов начин даден мускул или разтягате някой, който до тогава не е работил активно, нормално е да усетите леко упъване.Все пак, ако усетите пронизваща болка, спрете незабавно.Изчакайте болката да премине и чак тогава продължете.

  • Не задържайте дишането си и не си измисляйте сложни дихателни техники.Дишането трябва да бъде естествено и ритмично.

  • Бройте на глас, така ще сте сигурни, че не задържате дишането и сте направили определеният брой пружинирания.

  • Не забравяйте при упражненията да изнасяте таза напред и нагоре и да заобляте гърба!
Класическият стил каланетика можете да тренирате в спортната зала, у дома, а защо не и навън сред природата - в парка или на плажа рано сутрин. Не ви е необходима специална екипировка. Достатъчно е да си облечете тениска и клин, и да сложите леки маратонки или гуменки. Каланетика може да тренирате и боси. Ако вече сте сигурни, че искате да опитате, можете да дойдете в студио "ХАРМОНИЯ" или да се запишете на летния курс по класическа каланетика на плажа в Бургас, който ще започне от 1 юли и ще се провежда рано сутрин три пъти в седмицата.(e-mail за записване и информация: mlg_bg@abv.bg)

Повярвайте в себе си! Започнете с каланетика още сега. Независимо от възрастта или способностите си скоро ще откриете, че мускулите ви са способни да вършат неща, за които не сте и подозирали. При това упражненията са лесни!




2 коментара:

  1. На принцесите?!

    ОтговорИзтриване
  2. Да, правилно сте прочели-Гимнастика на принцесите, защото за първи път принцеса Даяна (покойната съпруга на принц Чарлс)популяризира Каланетиката и от там тръгва този израз.

    ОтговорИзтриване

Забележка: Само членове на този блог могат да публикуват коментари.