петък, 18 февруари 2011 г.

Гимнастика за врата

Източник: http://www.medicine.bg

Трябва редовно да упражнявате мускулите на врата си, за да избегнете напрежението в тази област, възникнало поради заседяване пред компютъра или телевизора, или дори продължително спане.

Трябва обаче да бъдете внимателни при изпълнението на упражненията, защото ако не се правят правилно, може да влошите състоянието на врата си. Следвайте тези прости упражнения за облекчаване на болките във врата.

Упражнение 1

Едно от най-простите упражнения е да движите бавно главата си нагоре и надолу. Стойте в седнало или в изправено положение. Гледайте напред и много бавно наклонете врата си, за да движите и лицето си в синхрон. Започнете като направите само 5-10 повторения. Постепенно увеличавайте повторенията.

Упражнение 2

Друго упражнение е да движите врата си настрани - последователно надясно и наляво. Стойте в седнало или в изправено положение. Гледайте напред и много бавно наклонете врата си вдясно и след това вляво. Започнете да правите само 5-10 повторения. Постепенно увеличавайте повторенията.

Упражнение 3

Въртенето на врата също е добра тренировка. Стойте в седнало или в изправено положение. Гледайте напред и много бавно въртете шията си по часовниковата и срещу часовниковата стрелка. Започнете само с 5-10 повторения. Постепенно увеличавайте повторенията.

Упражнение 4

Това упражнение е за разтягане на врата. Поставете двете си длани в задната част на врата си, докато гледате напред. Леко наведете главата си назад с вдигане на брадичката. Опитайте се да се противопоставите на това движение като натискате с дланите на ръцете си напред. Задръжте тази позиция за 5-10 секунди. Започнете с пет повторения и постепенно ги увеличавайте.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Забележка: Само членове на този блог могат да публикуват коментари.